RSS

SUNT MANDRU CA SUNT ROMAN!!!

13 Mai

“Romania este stat national, suveran si independent, unitar si indivizibil.”

Fara o prea mare lipsa de modestie, pot sa afirm cu tarie ca sunt patriot. Asa cum cred ca suntem toti. Sigur, unii mai mult, altii mai putin; desi patriotismul nu se prea poate masura.

Nu cred ca sunt eu mai roman ca tine, doar pentru ca mi-am schimbat imaginea de profil de la facebook/twitter/blog, punand, fie si doar pentru o zi, un steag al Romaniei. La fel cum nu cred ca ascultarea imnului, amintirea istoriei, comemorarea eroilor care au pus umarul la formarea Romaniei, sau pur si simplu atarnarea unui steag in balcon sau la poarta, nu te face mai roman ca mine. Sau pe mine, mai roman ca tine. Nu. Nu, daca aceste lucruri sunt facute doar o data pe an. E o discutie atat de lunga si implica atat de multe idei si simtiri, atat de multe notiuni (identitate nationala, patriotism etc.), atat de multe. Singurul meu regret este acela ca nimanui nu-i pasa si nimeni nu-si asuma rolul acesta de a imprastia iubirea de tara, in lung si-n lat, lasandu-ne pe noi, goi pe dinauntru, secati de vlaga si incapabili de identificarea cu natiunea, sa facem asta, fiecare in felul lui. Si da, e trist…

Sunt mandru ca sunt roman???

E o intrebare dificila. O intrebare la care am… si nu prea am raspuns. Pe de o parte exista ratiunea ce ma indeamna sa zic ca nu. Pe de alta parte, exista simtirea, trairea sufleteasca, in fine, resorturile alea interioare ce ma macina incet, dar sigur, si care ma indeamna cu ale lor mici, dar puternice explozii sa zic un apasat si convingator: DAAAAA!!!!!

De ce nu?

Pentru ca nu am ales(nu aveam cum!) eu sa ma nasc roman. Daca ar fi sa alegem… hmmm… multi cred ca nu ar alege ca si nationalitatea pe cea romana. Si, atunci, de ce sa fiu mandru? Pentru ca m-am nascut roman? N-am avut nicio contributie! M-am nascut printr-un hazard total, din dorinta naturala a unor oameni. S-a intamplat si atat! Nu m-am nascut cu vreo iubire de patrie ce-mi ardea pieptul. N-aveam cum! M-am nascut si atat! Sunt mandru de asta? Nu, doar sunt fericit! Sunt fericit ca sunt! Si da, ma bucur mult ca nu m-am nascut apatrid. Am si eu, cum ar veni, o nationalitate: ROMANA. E a mea, buna sau rea, e a mea! Si, odata cu ea au venit si indatoririle. Stiu asta si incerc, pe cat posibil, sa mi le indeplinesc!

De ce da?

Desi nu mi-am ales nationalitatea, cred ca aceasta mi se potriveste. Una plina de contraste, plina de rau, dar si de bine, imbibata de gri; un gri ce, daca ai rabdare, putere si perseverenta, e strapuns ucigator de un curcubeu datator de speranta, dragoste, adevar si victorie. Sigur ca n-am plecat niciodata din pole position, dar stii ca asta m-a ajutat si ne-a ajutat? Stii ca de aceea a trebuit sa muncim mai mult? Sa ne dorim mai mult? Sa luptam mai mult? Sa gustam si sa apreciem  reusita? Sa fim noi mai buni decat noi si mai buni decat altii?

Afirmatia din titlu era, pana nu demult, o intrebare. Intrebare la care, cu aceasta ocazie, am sa raspund asa: Sunt mandru ca pe zi ce trece devin din ce in ce mai roman!

 
2 comentarii

Scris de pe 13/05/2012 în Uncategorized

 

2 răspunsuri la „SUNT MANDRU CA SUNT ROMAN!!!

  1. Alex DIMA

    14/05/2012 at 3:53 pm

    Eu ma mandresc cu tara mea si cu oamenii ce vietuiesc in ea!

     
  2. doloresstoian

    16/05/2012 at 9:47 am

    si eu sunt nationalista

     

Lasă un răspuns

 
