RSS

MI-E DOR DE BUNICA MEA!

20 Mai

   M-am nascut la tara si nu mi-e rusine sa recunosc asta cum fac unii de pe la bloc. Chiar ma mandresc cu asta, ei nu au avut o copilarie ca a mea si probabil ”sufera” din cauza asta ( nota mea: se stie la cine ma adresez in cazul asta )

M-am facut mare si totusi sangele in apa nu se face. Mi-e dor de bunica mea, care ma invata sa ma rog seara la Dumnezeu, care avea grija de mine sa nu fac prostii, dar eu copil fiind ma furisam dupa coltul casei si o speriam… si cate si numai cate nu faceam. Acum imi pare rau ca am necajit-o pe bunica, dar timpul nu mai poate fi dat inapoi si nici bunica nu mai e. :((

Mergeam dupa bureti prin padure sau dupa adunat uscaturi din padure pentru foc… ce vremuri … o ajutam sa bata putineiul ca sa facem lapte batut si unt… mergeam la cirese, unde am cazut din cires si bunica m-a prins aproape jos de pamant( a contat foarte mult, a amortizat caderea)… ce copilarie sanatoasa am avut …mi-a placut sa traiesc in mijlocul naturii, sa ma joc de-a v-ati ascunselea sau sa merg cu animalele la pascut unde ma intalneam cu copii de seama mea. Imi amintesc ca o data m-am suit pe acoperisul casei si am vrut sa sar pe cotineata de la gaini, numai ca odata ce-am sarit, cotineata fiind mai subreda, s-a rupt cu mine si m-am trezit inauntru de unde am speriat toate gainile. Alta data tin minte ca m-am urcat in podul casei si am inceput sa fac ca toate alea, ca deh, eram si eu mai mic; si in timp ce eu ma manifestam in fel si chip, bunica se gandea ca o fi vreun strigoi ceva care scoate fel si fel de sunete…La un moment dat s-a urcat in pod, iar cand a vazut cine era ”strigoiul” care ii bantuia podul casei, s-a inchinat cu stanga si si-a scuipat de trei ori in san facandu-si semnul crucii! Ptiu, ptiu, ptiu drace, tu erai…

Imi pare rau ca nu ma e bunica care m-a crescut si acum ii simt lipsa, mai mult ca oricand.Seara ne povesteam tot felul de ”chestii” copilaresti, iar uneori ne apuca si unu noaptea. Seara cand intram in casa, ne jucam ”toci” – un joc de carti pe care ea m-a invatat si tintar. Iarna dupa ce taia porcul, toata carnea o baga la cazan cu untura, de unde scotea mai mereu cateva bucati pentru prajit…Doamne ce gust mai avea…parca si acum imi lasa gura apa cand ma gandesc. Nu era moft sa nu mi-l satisfaca bunica, imi facea toate poftele si niciodata nu zicea ca nu se poate.

CAND VENEAM IN VACANTA SI MA VEDEA ASA CRESCAND IN OCHII EI, II ZICEAM -SARUT’MANA MAMAIE si ea cu lacrimi in ochi imi zicea – SA TRAIESTI!

Oriunde ai fi TE IUBESC MAMAIE ! INTR-O ZI TE VOI INTALNI IARA !

 
10 comentarii

Scris de pe 20/05/2012 în Uncategorized

 

10 răspunsuri la „MI-E DOR DE BUNICA MEA!

  1. Adina Tripon

    21/05/2012 at 8:35 am

    Ce frumos vorbesti despre bunica ta, si este bine ca nu ai uitat-o, m-ai facut sa-mi amintesc si eu de copilaria mea pe care tot la tara mi-am petrecut-o la bunica, frumoase vremuri 🙂

     
  2. Adrian Florea

    21/05/2012 at 2:10 pm

    Uneori imi vine sa plang de dorul ei, m-a crescut cu mare drag…

     
  3. Alex DIMA

    21/05/2012 at 4:01 pm

    dom`le ce sa zic…hai ca mai emotionat! asa e…ma bucur enorm ca bunicile mele mai traiesc!

     
  4. Alex DIMA

    21/05/2012 at 4:02 pm

    si asa este..bunicile ne-au crescut pe toti cu mult drag si sunt atat de bune si calde..of, hai ca ma emotionex prea tare…

     
  5. Adrian Florea

    21/05/2012 at 5:36 pm

    pretuieste-le cat le mai ai…

     
  6. you'r love

    21/05/2012 at 9:54 pm

    Intotdeauna ai vorbit frumos despre iubirea si amintirea ce io porti bunicii tale!te iubesc ptr asta si imi pare rau ptr tot

     
  7. lcoco

    24/05/2012 at 10:07 am

    Nu conteaza cine sunt….important e sa fi fericit!kiss you

     
    • Adrian Florea

      24/05/2012 at 1:47 pm

      Poi zii mai fata cine esti daca tot primesc comment-uri venite ca spam, eu de unde sa stiu ca doar nu sunt mama omida!

       
      • yoana

        01/07/2013 at 10:44 am

        imi e foarte dor de bunika mea ea ma crescut ea ma invatat sa ma rog la dumnezeu si imi facea toate poftele o yubesc 😥

         

Lasă un răspuns

 
