RSS

NOI AM FOST ULTIMA GENERAŢIE…

25 Ian

Trecem, fugim în zbor, zi după zi,
Şi, parcă mai ieri, am fost copii!

Ne-am născut în anii `80 şi vedem acum în 2014 cum casa părinţilor noştri este de 50 de ori mai scumpă decât atunci cănd au cumpărat-o ei, şi realizăm că noi o să plătim pentru casele noastre în jur de 50 de ani. Am învăţat să numărăm distractiv folosind numărătoarea şi beţişoarele şcolare. Făceam lucru manual şi ţeseam pe etamină sau ne jucam cu hârtie creponată. Fiecare dintre noi mergem la şcoală în uniforme, nu în haine de firmă.
Suntem ultimii care au folosit telefoanele ci fise, dar primii care ne-am jucat jocurile video [remember Super Mario] şi primii care am văzut desene animate color.

Purtam pantaloni evazaţi, blugi şi geci de blugi de la turci, iar cine avea firme gen Lee sau Diesel era deja lider de gaşcă. Noi băieţii ne scriam numărul fotbalistului preferat cu pastă de dinţi pe spatele tricoului, iar fetele îşi coseau pe blugi steluţe şi inimioare.

La grădiniţă am învăţat poezii în româneşte, nu în engleză, am cântat Mulţi ani trăiască, nu Happy Birthday la aniversări şi spuneam „mişto şi fain” în loc de „cool”! Stăteam cu ochii lipiţi de televizor la serialele „Beverly Hills”, „Dallas”, „Melrose Place”, „Twin Peaks”, şi cine zice că nu s-a uitat, ori minte, ori nu avea încă televizor.

Noi am fost ultimii care au jucat „ţară, ţară vrem ostaş”, „raţele şi vânătorii”, „castelul”, „sticluţa cu otravă, „şotron”, şi am fost ultimii care au ascultat muzică la casetă sau poveşti la pickup.
Reclamele de pe posturile străine ne înnebuneau şi abia aşteptam să vină şi la noi îngheţata Magnum şi puştile alea absolut superbe de apă.

Am ascultat Metallica, Roxette, Backstreet Boys, Ace of Base, Dj Bobo, Michael Jackson şi încă nu auzisem de manele; singurele melodii de joc fiind horele la chefuri, la care nimeni nu ştia paşii, dar toţi dansam… Şi noi, spre deosebire de copii de azi, am auzit atât de Queen şi Scorpions, cât şi de noile nume 50 Cent şi Eminem, etc.
Dimineaţa beam Cola Cao, nu Nesquik, şi ne plăcea la nebunie. Nu jucam cu maşinuţe, nu cu roboţi Power Rangers. Mestecam gumă Turbo şi ne rupeam dinţii în ea, dar aveam colecţii întregi de surprize.

Noi nu ieşeam la terase să bem frappe, ci stăteam la colţul blocului sau al străzii şi beam Tec sau Cico.
Am citit Licurici, Pif şi Hercule şi am băut Cico şi sucuri de la Tec fără să ne fie frică că au prea multe E-uri, iar la şcoală beam toată clasa dintr-o sticlă de suc fără teama de viruşi. Noi nu ne dădeam bip-uri, ne fluieram să ieşim afară, nu aveam dolby sorround şi tăceam cu toţii să auzim acţiunea filmului.

Nu aveam Nintendo sau Playstation, ci jocuri tetris şi de televizor, dar care ne plictiseam la o lună după ce le cumpăram şi le uitam pe dulap pline de praf. Abia aşteptam la chefuri să jucăm „Fântâniţa”, „Flori, fete, filme sau băieţi”, „Adevăr sau provocare” sau orice ne dădea un pretext să pupăm pe gură pe cine „iubeam”! Tot noi suntem ultimii care au mai cerut (sau li s-a cerut) prietenia şi care roşeam la auzirea cuvântului „sex”.

Noi am completat mii de oracole, sperând că iubitul sau iubita va citi acolo unde scrie „De cine îţi place”! Ne-am tăvălit şi bălăcit prin toate lacurile şi nu am ţinut cont de câte lipide şi glucide mâncam. Ne bucuram când ne luau părinţii mentosane şi nu ne era scârbă să le mâncăm după ce au căzut pe jos. Nu aveam telefoane mobile, ci vorbeam prin cutii de margarină Linco legate cu aţă.

Cu toţii ne jucam „avioanele” şi nu ne uitam pe reviste pentru adulţi. Noi nu aveam aragaz electric şi nu ne era frică să-l aprindem cu chibrituri. Închiriam casete video şi nu luam filmele de pe net. Noi am trăit revoluţia din `89 şi am văzut pieţele pline de sânge şi clădirile ciuruite de gloanţe.

Ne bucuram de emisiunea „Feriţi-vă de măgăruş” sau „Abracadabra”! Am fost ultimii care au copilărit cu adevărat.. Suntem o generaţie de învingători, de visători, de first-timers… Dacă ai citit şi ai căzut măcar o secundă pe gânduri, eşti de-al nostru. Aceasta este copilăria noastră şi ne vom aminti de ea tot restul vieţii noastre…

 
Un comentariu

Scris de pe 25/01/2014 în Uncategorized

 

Un răspuns la „NOI AM FOST ULTIMA GENERAŢIE…

Lasă un răspuns

 
